سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ندای غدیریان

منبعی برای معرفت نسبت به عید بزرگ غدیر خم

درباره ما


با گذری بر صفحات پر عبرت تاریخ و با نگاهی عمیق به وقایع آن انسان در می یابد که چه وظیفه خطیری بر دوش همگان از اول تا کنون بوده است و هر آنکه در احیای این وظیفه تلاش نموده است موفق و سربلند و پیروز بر آمده و سلمان ها و اباذرها و مقدادها و عمارها شده اند و هر آنکه در احیای این وظیفه از پای نشسته و اهمیت زیادی نداده و نعوذ بالله گاهی کار شکنی کرده ، سرافکنده و خار و ذلیل و اهل آتش بوده و طلحه و زبیرها و کعب الاحبارها و سعد بن قیس ها و دیگر منافقین شده اند . و آن امر چیزی جز ولایت و امامت و امارت مسلمین نیست که بارزترین و رساترین و دشمن شکن ترین آنها مسأله اساسی غدیر خم است. واحیای این امر ولایت وظیفه ای همگانی و جهان شمول است همانطور که در بیانات درر بار پیامبر اکرم آمده است که : فَلیُبَلِّغ الحَاضِرُ الغَائِبَ وَ الوَالِدُ الوَلَدَ اِلَی یَومِ القِیَامَةِ

پیوندهای روزانه

لینک های ویژه

دیگر امکانات

مطالب اخیر وبگاه

لینک دوستان وبگاه

آرشیو مطالب

برچسب‌ها

غدیر (8), عید (3), عید غدیر (3), علی (2), شیعه (2), واقعه غدیر (2), روایات (2), خلقت نورانی (2), خم (2), شب (2), اعمال (2), جمعه (2), چهل حدیث غدیر (1), حب (1), حدیث (1), حسنه (1), حضرت (1), حضرت زهراء (1), حلال (1), خطابه (1), خطابه غدیر (1), خطبه امام رضا علیه السلام درباره غدیر (1), خطبه حضرت عی در روز غدیر (1), خطبه غدیر (1), خطبه غدیریه (1), خلاصه واقعه غدیر (1), 18 ذی الحجه (1), آداب (1), آفرینش اهل بیت (1), اتحاد (1), احیا غدیر (1), احیاء غدیر (1), اختلاف امت (1), اسوه (1), اعمال شب جمعه (1), اعمال شب جمعه قسمت اول (1), اعمال و آداب عید بزرگ غدیر خم (1), الغدیر (1), الله (1), امامت (1), انداد (1), اهل بیت (1), اهمیت (1), اهمیت زیارت غدیریه (1), اهمیت و فضیلت غدیر خم (1), ایتا (1), برنامه (1), بغض (1), بقیع، هشتم شوال (1), پوستر (1), تبلیغ (1), تحدی (1), تقلید (1), تهنیت (1), تونس (1), تیجان (1), جایگاه (1), جمعت فی صفاتک الاضداد (1), شب جمعه (1), شقی (1), شکوی (1), دختر (1), در (1), دهر (1), رسول (1), روزه غدیر (1), زاده (1), زنده نگه داشتن عید غدیر (1), زیارت امیرالمومنین در روز غدیر (1), زیارت غدیریه امام هادی (1), سحاب (1), سر (1), سه روز در غدیر (1), سوره (1), غدیر در اهل سنت (1), غرب (1), فراموشی (1), فضائل الشیعه (1), فضائل حضرت علی (1), قرآن (1), قربان (1), لیلة المبیت (1), مدح مولا (1), مرضاة الله (1), مسابقه (1), مسابقه عید آسمانی (1), مسابقه غدیر (1), مسجد مرو (1), معادل (1), معیار (1), مقام امامت (1), ملاک (1), ملکوت (1), منشور اسلام (1), نرم افزار، غدیر،غدیر خم، برکه، برکه غدیر، نرم افزار برکه، (1), نور (1), وظیفه (1), ولادت (1), یوسف غدیر (1), کانال (1), کتاب (1), کرونا (1), کلام امام رضا (1), صفات امام (1), صیام یوم الغدیر (1), طیب (1), عظمت (1), علالمه امینی (1), عماه (1), عید آسمانی (1), عید غدیر نزد سایر فرق (1), عیدبزرگ غدیرخم (1),

طراح قالب

ثامن تم؛مرجع قالب و ابزار مذهبی وبلاگ و سایت
دوباره فاطمیه آمده ... یا فاطمه زهرا (س) شهادت حضرت فاطمه (س) بر همه مسلمانان جهان تسلیت باد...

جواب به سوره کرونا

خداوند در قرآن تمام انسان‌ها را تا قیامت به تحدی و مبارزه طلبیده است تا یک سوره یا حداقل ده آیه مانند قرآن را بیاورند و باعث ابطالش شوند.

حال ‌مطلبی نشر شده با عنوان سوره کرونا و ملحدین ادعا می‌کنند که به تحدی قرآن پاسخ داده‌اند و مسرورانه به دور آن می‌رقصند.

مخالفان اسلام (مخصوصا غیر عرب زبانان) گمان می‌کنند که صرفا با هر متن عربی که یک کودک عرب هم می‌تواند بسراید به تحدی قرآن پاسخ داده‌اند!

??باید بدانیم وقتی گفته می‌شود مطلبی مانند قرآن بیاورید منظور چیست؟

باید مخالفان قرآن در جواب تحدی، متنی بیاورند که مانند قرآن دارای آرایه‌های ادبی فراوان با ظرافت کامل، ترکیب کلمات و صلابت و قاطعیت آنها، فصیح و بلیغ بودن، معنای عمیق و تاثیرگذاری درونی روی سنین و اقشار متفاوت یا سهل ممتنع بودن، تازگی در همه زمان‌ها و عدم کهنه شدن مطالب آن، وزن و آهنگ کلمات، ارتباط معنادار میان آیات، استفاده از کلمات عمیق که در هر زمان با شرایط قابل تطبیق باشد، جامع بودن معنا و مفهوم و محدود نشدن به زمان یا مکان خاص، داشتن سَبْک و قاعده‌ی مخصوص به خود و عدم کپی از یک سبک دیگر یا کپی از ترکیب کلمات قرآن و…

بیایید متنی که با اسم سوره کرونا نشر شده را بررسی کنیم تا حقارت و ناتوانی اسلام‌ستیزان در مقابل قرآن را کاملا احساس کنیم:

??کوفید (1) و الفیروس المبید (2) بل عجبو ان جاءهم من الصین البعید (3) فقال الکافرون انه مرض عنید (4) کلا بل هو الموت الاکید (5) لا فرق الیوم بین الملوک و العبید (6) فاعتصموا بالعلم و اترکوا التقالید (7) و لا تخرجو لتشتروا السمید (8) وامکثو فی بیوتکم انه بلاء شدید (9) واغسلو ایدیکم بالصابون الجدید (10)

??ترجمه: «کووید (1) و ویروس کشنده (2) آنها از دیدن آن که از چین دور می‌آید، متعجب می‌شوند (3) کافران می‌گویند که یک بیماری ستیزه‌جو است (4) نه این چنین نیست بلکه آن مرگی حتمی است (5) امروز هیچ فرقی بین شاهان و بردگان وجود ندارد (6) پس به علم متوسل شوید و سنت‌ها را رها کنید (7) برای خرید سمید از خانه خارج نشوید (8) در خانه هایتان بمانید که آن بلایی شدید است (9) و دست‌هایتان را با صابون جدید بشویید (10)

سبحان الله هر چقدر ملحدین و مخالفان اسلام بیشتر سعی می‌کنند جواب تحدی قرآن را بدهند، ضعف‌شان بیشتر آشکار می‌شود.

اگرچه این متن ساده را می‌توان از جنبه‌های متفاوت بررسی و رد کرد اما صرفا با بررسی چند موضوع ساده‌ی محتوایی آن را پاسخ می‌دهیم.

??نقد ظاهری:

سرقت ادبی و کپی‌برداری از قرآن و ترکیبات آن:

??ق وَالْقُرْآنِ الْمَجِیدِ

??کوفید و الفیروس المبید

??بَلْ عَجِبُوا أَنْ جَاءَهُمْ مُنْذِرٌ مِنْهُمْ فَقَالَ الْکَافِرُونَ هَذَا شَیْءٌ عَجِیبٌ…..بَعِیدٌ….کلا بل هو …

??بل عجبوا ان جاءهم من الصین البعید فقال الکافرون انه مرض عنید….. کلا بل هو …

تمام تحدی‌هایی که به زعم ناباوران در جواب آورده شده، اثبات اعجاز قرآن است. چون:

الف) سیاق عبارات از خود قرآن اخذ شده است.

ب) بکارگیری الفاظ و کلمات باز از خود قرآن گرفته شده است.

ج) تنظیم آیات و سوره‌ها و حاشیه گذاری و اسم گذاری آنها از قرآن گرفته شده است.

د) قرائت آن باز به سبک قرآن است.

هـ) رعایت تجوید آن باز از قرآن گرفته است.

ی) الحان و صوت در تلاوت آن باز از قرآن گرفته شده است.

یعنی تمام این امور را که انجام دادند با طرح اولیه خود قرآن بوده است خب کجای این جواب تحدی است بلکه این اثبات قرآن هست. چون این امورِ مذکور، همگی در انحصار قرآن بوده است و صرفا کپی‌برداری از قرآن محسوب می‌شود.

??نقد محتوا و معنی:

1. گفته شده “هو الموت الاکید” یعنی (آن مرگی حتمی است) و همچنین “الفیروس المبید” یعنی (ویروس کشنده) در حالی که طبق آمارهای رسمی تنها حدود پنج درصد از مبتلایان به ویروس کرونا می‌میرند پس ابتلا به کرونا اصلا مرگ حتمی نیست و این یک اشکال بسیار فاحش در متن است.

[البته اگر از این موضوع نیز بگذریم که رسانه اسلام‌ستیز “رادیو فردا” متن خبر را با آب و تاب فراوان با تیتر سوره کرونا و دستگیری دختر جوان به نام آمنه شرقی اهل کشور تونس منتشر کرده اما در متنی که آورده، معنی شماره 5 را ذکر نکرده و به جای آن، نقطه‌چین گذاشته است!]

2. در ابتدا نوشته شده “کوفید” درحالی که کوفید، اسم است و باید ال بگیرد.

3. گفته است “مرض عنید”

عَنِید: جمع عُنُد، آنکه عالماً و عامداً با حق مخالفت کند، آنکه حق را بداند و از آن روى گرداند. [معجم المعانی]

کلمه “عنید” برای موجود دارای شعور و عقل به کار برده می‌شود و ترکیب “مرض عنید” اشتباه فاحش دیگر در متن است.

4. در شماره شش گفته است “لا فرق الیوم بین الملوک و العبید” یعنی: امروز هیچ فرقی بین پادشاهان و برده نیست.

این نیز از اشتباهات فاحش دیگر متن است زیرا در برخورد با ویروس کرونا تفاوت زیادی میان ثروتمند و فقیر وجود داشت. ثروتمندان راحت‌تر می‌توانستند وسایل بهداشتی و ضدعفونی‌کننده‌ها را تهیه کنند و همچنین فقرا اکثرا برای امرار معاش وارد جامعه می‌شدند در حالی که ثروتمندان از نظر مالی نگرانی نداشته و اکثرا هم در قرنطینه ماندند.

البته اگر از این موضوع نیز چشم پوشی کنیم که در زمان انتشار کرونا، عبید و برده وجود نداشت. همچنین باید کلمه عبید در مقابل مالک قرار بگیرد و نه پادشاه و مملوک.

5. در شماره 8 گفته است برای خرید “سمید” بیرون نروید.

سَمِید: آرد سفید، و در زبان متداول بر گندم نیمکوب یا بلغور اطلاق مى شود. [معجم المعانی]

مگر بیرون رفتن مردم قبل از کرونا برای آرد سمید بود؟! درحالی که سمید خودش یک نوع آرد خاص است که فقط در بخش‌های خاصی از آفریقا و اطراف آن مصرف می‌شود. [صرفا برای هم قافیه و هم وزن شدن از کلمه سمید استفاده شده است. در این حد ناتوان…!]

6. در شماره 10 گفته است دست خود را با صابون جدید بشویید. یعنی شستن دست با صابون قدیمی منسوخ شده و تاثیری ندارد؟ افرادی که قبلا صابون در انبار داشته‌اند و جدید نیست نباید از آن استفاده کنند و صرفا باید از صابون‌های جدید استفاده کرد! یا نه هر صابونی که یکبار از آن استفاده می‌شود را دور بیاندازیم و دوباره صابون جدیدی را استفاده کنیم! [اینجا هم صرفا برای ایجاد وزن و سجع از کلمه جدید استفاده شده!]

7. استفاده از کلمه “الکافرون” در این متن چه معنایی دارد؟! درحالی که الکافرون یک اصطلاح قرآنی است که به منکران دین اسلام گفته می‌شود. در این متن صرفا چون از آیه قرآن “فَقَالَ الْکَافِرُونَ هَذَا شَیْءٌ عَجِیبٌ” کپی‌برداری شده از این کلمه استفاده کرده که بی‌معنی است.

??در اینجا ما تنها از لحاظ معنا و محتوا این متن نوشته را بررسی کردیم چون برای افرادی که با قرآن آشنایی ندارند هم، ناقص بودن محتوای این متن‌نوشته ملموس است اما برای کسی که ذره‌ای با زبان عربی آشنا و چند سوره از قرآن را خوانده باشد می‌داند که تفاوت زمین تا آسمان میان قرآن با این متن و سایر متونی که در پاسخ تحدی نوشته شده وجود دارد. یک کودک عرب زبان هم می‌تواند چند خط شعر و مطلب بنویسد و آن را هم‌قافیه کند و بعد شخصی آن را قرائت کند و… اما قرآن نگفته که یک متن یا شعر عربی بیاورید بلکه تمام عالم را به مبارزه طلبیده که مطلبی در حد آیات قرآن بیاورند.

??اگر پاسخ به تحدی قرآن ساده و یا ممکن بود تمام ناباوران عرب زبان و بیست میلیون عرب مسیحی قبطی که اکنون وجود دارند مطالبی را برای ابطال قرآن ارائه می‌دادند.

اگر پاسخ به تحدی قرآن ساده بود غرب و شرق برای هموار شدن مسیر استعمار و غارتشان در خاورمیانه، بجای جنگ‌های سنگین با مجاهدان اسلام یک سوره مانند قرآن می‌آورند و تمام…

اما این قرآن است که قلب‌ها را تسخیر می‌کند و با آیاتش در جان‌ها نفوذ کرده است اما آیا مواردی که در پاسخ به تحدی قرآن می‌آورند نیز واقعا این ویژگی را دارند؟!

??ابو العلاء المعری (م449هـ) از بزرگترین زبان‌شناسان و شاعران عرب زبان که به خیام عرب نیز مشهور است در کتاب “الرسالة الغفران” که دانته نیز با الهام از آن، کتاب کمدی الهی را نوشته است، می‌گوید: «و شخص ملحد، شخص هدایت یافته، شخص رویگردان از اسلام و شخص دنباله رو آن متفق هستند این (کتابی) که محمد آورده است کتابی اعجاز برانگیز می‌باشد و سبب شده که حتی دشمنانش هم زبان به ستایش آن بگشایند، هیچ نظیر و مانندی ندارد، نه قصیده موزون است و نه رجز است، نه به خطابت عرب‌ها شباهت دارد و نه به سان سجع کاهنان خردمند است.

قرآن همانند خورشید تابان از راه رسید و نور شادی پراکند، اگر خرد هر کسی آن را بفهمد شگفتی‌اش جانش را به لرزه می‌اندازد {وتلک الأمثال نضربها للناس لعلهم یتفکرون}

و به یک آیه از آن یا بخشی از آیه، هرگاه در میان فصیح‌ترین سخنان که آفریدگان بر آن توانایی دارند، قرار گیرد مانند شهابِ درخشنده‌ای است در پاره‌ای از ظلمت شب و همانند گل بوته بیابان در شوره‌زار بی‌آب و علف می‌شود. پس خداوند والامقام و مبارک است که بهترین سازندگان می‌باشد.»

[الرسالة الغفران، ابوالعلاء المعری، تحقیق و شرح عائشة بنت الشاطیء، (ط: 9، دارالمعارف، القاهرة، 1977م)، صص472 – 473]

??تحدی قرآن برای تمام ناباوران تا قیام قیامت ادامه دارد تا کتابی مانند قرآن یا ده سوره مانند قرآن یا یک سوره مانند قرآن یا حداقل ده آیه مانند قرآن بیاورند تا تمام قرآن را باطل کنند. خداوند حروف را هم هر بار به رخ مخالفین می‌کشد و در اختیارشان قرار می‌دهد تا این مبارزه طلبی را جواب دهند: الم، کهعص، طه، المر، طس، ص، یس، حم عسق…

?نویسنده: دکتر م.ا

?تهیه شده در: «رد شبهات ملحدین»

??7 خرداد 1399 هجری شمسی


نویسنده علی حیدری در دوشنبه 99/7/21 | نظر
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد...
طراحی و بهینه سازی قالب : ثامن تم ( علیرضا حقیقت )